Samsung investeert meer dan $35 miljoen in metaverse-projecten in Latijns-Amerika

Onlangs heeft één van de grootste elektronische bedrijven ter wereld, Samsung Electronics, gezegd dat het meer dan $35 miljoen gaat investeren in metaverse-projecten die zich richten op de regio Latijns-Amerika.

Deze stap wordt gemaakt als onderdeel van het doorlopende digitale push- en groeimarketingplan van het merk, en het primaire doel is om het vermogen van het merk om jongere mensen in de komende generaties in deze regio aan te trekken en ermee om te gaan, te vergemakkelijken.

Samsung staat bekend om zijn voortdurende inspanningen om innovatieve technologische vooruitgang te bevorderen. De doelstellingen voor de recente VR-push van Samsung Electronics werden gedetailleerd beschreven in een artikel dat op 20 december werd gepubliceerd door Anita Caerols, directeur marketing en maatschappelijk verantwoord ondernemen voor het bedrijf in Chili. Ze gaf het volgende aan:

“Bij Samsung geloven we dat de metaverse een concreet engagement is om in contact te komen met jonge consumenten. Daarom investeren we meer dan 35 miljoen dollar in initiatieven die heel LATAM bestrijken.”

Samsung richt zich op Gen-Z

Volgens het elektronicabedrijf is de metaverse slechts één extra verbindingsmiddel voor de digital natives van Generatie Z, naast vele anderen. Generatie Z is juist om deze reden de belangrijkste doelgroep voor de metaverse.

Het verkennen van werelden als Roblox, Fortnite en meest recentelijk Decentraland (MANA) is een middel voor Samsung om te communiceren met en dichter bij dit publiek te komen, dat ook de volgende enorme generatie klanten zal zijn. Dit publiek wordt namelijk de consument van de toekomst.

Ondanks recente discussies over gebruikers van bepaalde platforms, blijkt uit een onlangs door LinkedIn gepubliceerd onderzoek dat de verschillende metaverse-platforms momenteel een actief publiek hebben van 400 miljoen maandelijkse gebruikers. Bovendien, zoals Samsung opmerkte, is 51% van deze gebruikers jonger dan 13 jaar.

In de wereld die de volgende generatie zal bouwen, zullen er ongetwijfeld geen muren meer zijn die de virtuele van de werkelijke wereld onderscheiden. Er wordt aangenomen dat er verschillende vooruitzichten zijn voor coöperatieve constructie.

Als een bedrijf moet spreken en contact moet maken met een jong publiek, huidige en toekomstige potentiële consumenten moet prospecteren en nieuwe influencers moet aanspreken, is het absoluut noodzakelijk dat het vanaf nu in de metaverse zit. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de gigant begin dit jaar ook al besloten heeft om een virtuele winkel te openen in Decentraland.