In een markt vol investeerders die bang zijn dat ze ‘de boot hebben gemist’ op Bitcoin (BTC), geeft een recent onderzoek aan dat het nog in de kinderschoenen staat als het gaat om investeringen in cryptocurrencies en blockchain.
Weinig kennis over blockchain
In opdracht van Forte, ondervroeg Vorhaus Advisors 2.000 consumenten en ontdekte dat 62% van de volwassenen denkt dat “blockchain hetzelfde is als cryptocurrency”, waarbij 48% beweert dat “blockchain hetzelfde is als Bitcoin.”
Er kwam tevens uit dat slechts 25% van de volwassenen in de Verenigde Staten bekend is met blockchain-technologie. Dit cijfer steeg echter aanzienlijk als er alleen gekeken werd naar jongvolwassenen (millennials) van 18 tot 34 jaar. In deze doelgroep gaf maar liefst 42% aan dat het bekend is met de ontluikende technologie.
Bovendien zei meer dan een derde van de totale steekproef, en bijna 50% van de leeftijdsgroep van 18-34 jaar, dat hun vertrouwen in blockchain “sterk of volledig” was.
Blockchain in gaming
Forte gaf opdracht voor het onderzoek om gebruiksscenario’s voor blockchain in gaming te onderzoeken, een branche waar spelers al in-game-activa kopen, zoals skins en andere accessoires om hun in-game karakter een persoonlijk tintje te geven.
In een gesprek met Crypto Briefing noemde de vice-president van Forte, Kaiser Hwang, gebruiksscenario’s, waaronder “geverifieerd eigendom van digitale activa, in-game governance en nieuwe gameplay-ontwerpen.”
Volgens de enquête heeft ongeveer een kwart van de gamers deze in-game-items gekocht en het afgelopen jaar gemiddeld $168 uitgegeven. Momenteel zijn deze in-game-items in veel gevallen niet gebaseerd op blockchain-technologie, waardoor ze vaak niet verhandeld, overgedragen of verkocht kunnen worden. Indien beveiligd door blockchain-technologie, is het echter wel mogelijk om deze over te dragen aan spelers buiten de gecentraliseerde in-game-markten.
Als deze technologie geïmplementeerd zou worden, gaf een meerderheid van de gamers aan dat ze nog meer zouden uitgeven aan in-game activa en virtuele goederen, aangezien ze dan verhandeld of verkocht kunnen worden als blockchain-activa. Daarnaast gaf bijna de helft aan dat het deze ontwikkeling erg interessant zou vinden.
Mike Vorhaus, CEO van Vorhaus Advisors, verklaarde dat “de onderzoeksresultaten aangeven dat we net het topje van de ijsberg kunnen zien, met betrekking tot hoe bedrijven geld kunnen verdienen met hun games.”
De enquête concludeerde dat “gamers 20% meer kans hebben dan Amerikaanse volwassenen als geheel om het gedecentraliseerde karakter van de blockchain, vrij van directe controle door banken, overheden en andere centrale autoriteiten, als een voordeel te zien.”