Voormalig Goldman Sachs-executive Raoul Pal heeft gezegd dat er één grote mogelijkheid over het hoofd gezien wordt in het Ethereum (ETH) ecosysteem. De macro guru vertelde aan zijn bijna één miljoen Twitter-volgers dat CryptoPunks, een van de grootste non-fungible token (NFT)-projecten die bestaat, steeds aantrekkelijker worden.
De oprichter van Real Vision deelde namelijk de bodemprijsgrafiek van CryptoPunks waarop dalende prijzen te zien zijn, wat volgens hem een kans zou kunnen zijn voor bulls. Hij gaf het volgende aan:
“Punks worden steeds interessanter… Ze hebben zich in dollartermen gehouden rond de $100.000, maar in ETH. Het belastingseizoen plus Blur farming hebben geleid tot bijna noodlijdende prijzen.”
“Naarmate ETH in de loop van de tijd stijgt, worden overtollige winsten gerecycled in trofee-activa, met een vertraging. Hetzelfde als traditionele kunst wanneer de aandelenmarkten sterk zijn.”
“Lage prijzen lijken een kans te zijn als je denkt dat crypto de komende jaren veel zal stijgen, wat ik geloof.”
Investeer nu €5000 gratis via Finst! Start vandaag nog >
Terwijl sommigen moeite hebben om te begrijpen hoe ogenschijnlijk domme afbeeldingen zo waardevol kunnen zijn, zei Pal dat ETH-holders vaak hun winsten nemen en deze in NFT’s steken om te diversifiëren en sociale signalen naar de rest van de ruimte te sturen.
In een recent interview met NFT-kunstenaar FVCKRENDER gaf Pal aan dat NFT’s het spel veranderen en makers en kunstenaars in staat stellen om als een nieuwe weg voor massale blockchain-adoptie te fungeren. Het volgende werd gemeld:
“[Artiesten en makers] hebben miljoenen mensen betrokken bij blockchain. Om eerlijk te zijn, zijn kunstenaars de mensen die bewegingen echt leiden, of het nu muzikale artiesten of fysieke kunstenaars zelf zijn…
Deze kruising tussen fysiek en digitaal, die twee werelden zijn aan het samensmelten. Dat is dus een les. De andere les is de metaverse [en] hoe het de toekomstige digitale representatie van alles wordt. Hoe je merken kunt opbouwen vanaf de basis op basis van cultuur… Om hun artiesten hun controle terug te geven, denk ik dat dat waarschijnlijk een andere megatrend is die we in de toekomst kunnen zien.”