De populaire Web3-klikgame Hamster Kombat heeft zijn plannen voor de rest van 2024 en 2025 bekendgemaakt, waarbij de lancering van een volledig Web3-gamingplatform centraal staat. Deze aankondiging is onderdeel van een bredere roadmap, die op 25 september werd gepresenteerd, waar we in dit artikel verder op ingaan.
Nieuwe games, NFT-integratie en externe betalingen
In de laatste maanden van 2024 staan er een aantal grote ontwikkelingen op de planning voor het Hamster Kombat-ecosysteem. Zo zal het platform externe betalingssystemen gaan integreren en nieuwe games lanceren die binnen het Hamster-ecosysteem worden toegevoegd. Een andere belangrijke mijlpaal is de introductie van non-fungible tokens (NFT’s) als in-game assets, waardoor spelers eigendommen en verzamelobjecten kunnen verhandelen en bezitten binnen het platform.
Het team achter Hamster Kombat stelt tevens dat het zich in een unieke positie bevindt vanwege zijn sterke achterban van spelers en ontwikkelaars. Het doel is dan ook om een Web3-gamingplatform te creëren dat het gemakkelijker maakt voor ontwikkelaars om hoogwaardige games te bouwen. Dankzij de reeds opgebouwde ervaring en technologie is het team ervan overtuigd dat dit platform een belangrijke stap vooruit is voor de Web3-gamingsector.
Explosieve groei en gebruikersbetrokkenheid
Sinds de lancering heeft Hamster Kombat enorme populariteit weten te vergaren, met een verbluffende 239 miljoen gebruikers in de eerste 81 dagen. Inmiddels heeft de game de grens van 300 miljoen gebruikers overschreden, waardoor het zijn positie als één van de meest populaire Web3-games heeft verstevigd.
Op 23 september maakte het team tevens de toewijzingen van hun langverwachte airdrop-evenement bekend. Van de 300 miljoen gebruikers komen echter slechts 131 miljoen in aanmerking voor hun airdrop, wat neerkomt op ongeveer 43% van de totale gebruikersbasis. Daarnaast benadrukte het team dat 2,3 miljoen gebruikers permanent zijn verbannen vanwege het gebruik van cheats.
Een van de grootste uitdagingen voor Web3-games is het vasthouden van gebruikers nadat een airdrop heeft plaatsgevonden. Het team achter Hamster Kombat heeft echter meerdere strategieën ontwikkeld om spelers te blijven betrekken. Zo verklaarden ze dat de waarde van de tokens die aan gebruikers worden uitgedeeld na de airdrop, mogelijk hoger kan uitvallen dan aanvankelijk werd geschat. Dit is onder andere te danken aan de snelle ontwikkeling van het project, waarbij 11,25% van de tokens die na seizoen 1 worden verdeeld, pas 10 maanden na de notering zullen worden vrijgegeven.
Plannen voor 2025: Token buybacks en NFT-marktplaats
Een ander belangrijk aspect van de roadmap is het plan van Hamster Kombat om in december 2024 een speciaal advertentienetwerk te lanceren. Dit netwerk zal worden gebruikt door games binnen het Hamster-ecosysteem en biedt de mogelijkheid om extra inkomsten te genereren.
De inkomsten uit het advertentienetwerk zullen worden gebruikt om tokens terug te kopen van de markt, die vervolgens aan spelers zullen worden uitgedeeld en mogelijk ook worden verbrand om schaarste te creëren. Dit proces van token buybacks werkt vergelijkbaar met het terugkopen van aandelen en kan bijdragen aan prijsstabiliteit. Daarnaast kunnen token burns — waarbij tokens permanent worden vernietigd — leiden tot een stijging van de tokenprijs.
Voor 2025 heeft Hamster Kombat nog grotere ambities. Zo wil het team een eigen NFT-marktplaats opzetten, waar spelers hun digitale bezittingen kunnen kopen en verkopen. Daarnaast wordt er gewerkt aan de organisatie van een competitief clankampioenschap en de lancering van de tweede fase van hun airdrop.
Met deze ambitieuze roadmap lijkt Hamster Kombat klaar om zijn positie als een van de leidende Web3-games verder te verstevigen en blijft het de gaming- en cryptowereld uitdagen met innovatieve ontwikkelingen.